11 Mart 2015 Çarşamba

Big Chefs Foccacia İtalyan Ekmeği



          Big chefs benim gitmekten hoşlandıgım restoranlardan biri ve her gittiğimde de yemek öncesi ikram edilen ekmek tabağında da devamlı mis gibi zeytinyagı kokan soğanlı koyu renkli kek gibi bir ekmek vardı ,bir lokma ısırdığım'da ben bunu evde yapmalıyım dedim.Daha öncede yemiştim ama bu kadar lezzetli değildi.Yaptığım araştırmalar sonucunda nefis, ekmekten öte bir şey çıktı mutlaka tavsiye ediyorum deneyin ama kendinizi frenleyin çok kaçırmayın.

Tarife geçersek aslında yağlı karışım haricinde tamamen bildiğimiz ekmek.Beyaz undan da yapılıyormuş ama ben tam buğday unu tercih ettim.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı ılık su
  • yarım su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • aldığı kadar tam buğday unu
  • 1 yemek kaşığı kuru maya

Yağlı karışım:
  • 1 küçük çay bardağı sızma zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı fesleğen
  • 1 tatlı kaşığı biberiye
Yapılışı:

     Su,süt,şeker ve mayayı karıştıralım(ılık su) aldığı kadar un ve tuz ilavesiyle yumuşak ele yapışan bir hamur yoğuralım hamuru yarım saat kadar mayalanmaya bırakalım zeytinyağını ocakta biraz ısıtıp kekik,fesleğen ve biberiye ile karıştıralım bir kenarda bekletelim mayalanıp kabaran hamura zeytinyağlı karışımı( 2-3 yemek kaşığı üstüne sürmek için ayıralım,geri kalanını) hamura yoğurarak karıştıralım yağla karıştırdığımız hamuru mini bir tepsiye elimizle bastırarak yerleştirelim
ayırdığımız kalan yağlı karışımı da hamurun üstüne sürelim tekrar yarım saat mayalandıralım

200 derece ısınmış fırında 20-25 dakika kızarana kadar pişirelim pişen ekmeğimizin üstüne bir bez örtüp dinlendirelim
tepside fazla bekletmeyelim ekmeğin altı buhardan ıslanabilir

NOT: İstersek ekmeğimizin içine sotelenmiş soğan, biraz ılık suda bekletilmiş kuru domates,doğranmış zeytin ve ceviz koyabilirsiniz artık hayal gücünüze kalmış.
Ben bir daha ki sefere mutlaka zeytin ilave edeceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder